اخبار

نتیجه جستجو برای

متفکرین بزرگی چون فیشته، آموزش و پرورش را وسیله ای برای بازسازی اخلاقی جامعه می دانند. دیگرانی چون تورستن هازن معتقدند، تمهید رهنمود اخلاقی، کارکرد حساس دانشگاه است. اگر این نهاد بزرگ اجتماعی چنین رسالت سترگ بیرونی را بر عهده داشته باشد ابتدا باید قادر به حل و فصل اخلاقی مسائل درون خود باشد.

( ادامه مطلب )

«رتبه‌بندی دانشگاه‌ها» این روزها از دغدغه‌های جدی سیاستگذاران فرهنگی و اهالی دانشگاه‌ها است که می‌کوشند تا با نزدیک کردن خود به استانداردهای «نظام رتبه‌بندی»، به نوعی کسب هویت کنند. اما براستی چقدر این نوع از نظام ارزیابی می‌تواند بازنمایی درستی از عملکرد علمی دانشگاه‌ها به‌دست دهد؟ برای به‌دست آوردن این پاسخ با دکتر غلامرضا ذاکرصالحی، عضو هیأت علمی مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، به گفت‌وگو نشستیم.

( ادامه مطلب )

بررسی «آینده دانشگاه در ایران» در میزگردی با حضور حسین ابراهیم‌آبادی و غلامرضا ذاکرصالحی

( ادامه مطلب )

این نشست با سخنرانی غلامرضا ذاکرصالحی، عضو هیات‌علمی موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، همراه بود. در این نشست ذاکرصالحی نظرات خود پیرامون راهکارهای توانمندسازی علوم انسانی را بیان کرد که بخشی از صحبت‌های او را در ادامه خواهید خواند.

( ادامه مطلب )

یک عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی عالی با بیان اینکه نقش دانشگاه تولید شناخت بنیادین است و نه تولید کالا به ارائه پیشنهاداتی برای کاربردی سازی و توانمند کردن علوم انسانی پرداخت.

( ادامه مطلب )

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: