اللو ح المحفوظ و التکلیف؛ القضاء و القدر

اللو ح المحفوظ و التکلیف؛ القضاء و القدر مشاهده نسخه

در حال حاضر تنها صفحات ابتدا و انتهای نسخه قابل نمایش است.

از شیخ احمد احسایی بن زین‌الدین (1166-1242ق/2-1753- 6-1827م). به خواهش سید ابوالحسن گیلانی. دربارۀ مسألۀ دشوار زیر: اذا کان شیئ کتب فی اللوح قبل خلق الخلق و منه ایمان المؤمن و کفر الکافر، فکیف یجوز ان یأمر النبی (ص) بالایمان من یعلم انه لایومن و کتب فی اللوح المحفوظ انه کافر...
آغاز:   در انجامه تاریخ به پایان رسیدن 8 ج 2/1223ق آمده است. و در زین الدین، انه قد سأل سیدنا الاکرم السید ابوالحسن الجیلانی عن مسئلة عویصه... اصل السئوال ما معناه اذا کان کل شیئ فقد کتب فی اللوح قبل خلق الخلق.
انجام:   فاذا اطلق الف سنة یراد به ما ذکر. و الحمدلله رب العالمین و صلی‌الله علی محمد و آله الطاهرین. و کتب العبد المسکین احمد بن زین‌الدین فی الثامن من جمیدی الثانیة سنة الثالثة و العشرین من بعد المأتین و الالف.
منابع دیگر:   دایرةالمعارف بزرگ، 662/6: احسایی؛ فهرست کتب مشایخ، 220 «رساله»؛ اعلام، 64/1؛ طبقات، 13/ 88-91؛ مشار، مؤلفین، 345/1: برای کارهای چاپیش.
(13)1996،   نسخ پخته، 1242ق. آغاز و انجام برابر نمونه (ص 139-143)، در مجموعه رساله‌های او.     شمث‍ 252221

 

خرید فایل اسکن

اشتراک گذاری:

مشخصات

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: