در حال حاضر تنها صفحات ابتدا و انتهای نسخه قابل نمایش است.
از میرزا رفیعالدین قزوینی، متخلص به واعظ (د 1089- 1678م) که میخواست آن را در 8 «باب» به شمار درهای بهشت، و هر باب در یک مجلد بنگارد. نخستین را به روزگار شاه عباس (1052-1077ق)، دومین را به روزگار شاه سلیمان (1077-1105ق) به سال 1079/ 8-1666م نگاشته و درگذشت. سومین مجلد را فرزندش محمد شفیع نگاشته است. هر سه مجلد چاپ شده است. مجلد یکم: در 1 «مقدمه» در احتیاج به وعظ و فواید آن، در 3 «مطلب». سپس «باب» یکم در دنیای فانی و مفاسد آن، در 3 «فصل»» (1- حبدنیا، 2- بیوفایی دنیا، 3- شعب حبدنیا) و «مجلس»هایی. آغاز ج 1: بهترین زلال مقالی که از سر خیل کاروان فنون محاورت تواند بود. مجلد دوم (باب 2) در 5 «مطلب»: مطلب 1. در بیان شرافت عمر، 2. بیاعتباری و بیبقایی عمر، 3. در غفلت آدمی، 4. عمر را مانند سال چهار فصل است، 5. در ذکر مصارف عمر، سپس 8 «مجلس» و سربندهای «مطلب» و «فصل». آغاز ج 2: زلال مقالی که از سرچشمهسار دل به جدول زبان جاری... منابع دیگر: ذریعه، 1/76 «ابواب الجنان»؛ اعلام، 1/901: رفیعالدین؛ طبقات، 11/ 288: محمد رفیع القزوینی؛ مشار، 1/145 برای چاپهایش. 1707، نسخ پخته، حاج رجب علی بن حاجی بابا سمنانی، دوشنبه 19 ذیحجۀ 1228ق. آغاز برابر مجلد 1، سربند بخشبندیها را ندارد. انجام: تأیید ملک منان از ابواب ثانیه کتاب ابوابالجنان بابی را که به تنهایی مجلد میتواند بود پیموده به سر منزل انجام آن رسید. امید از کرم حضرت حکیم ذوالمنن... بر امزجۀ قلوب دردمندان سازگار و گوارا گردانیده توفیق اتمام باقی ابواب را بر وجه صواب کرامت فرماید. به منه و کرمه. اتمام و تسطیر این مواعظ دلپذیر و اختتام و تحریر تصایح میمنت تأثیر به توفیق حضرت یزدان در روز دوشنبه... 1228. با وقفنامهای به امضای محمد بن کریم (کرمانی)، وقف بر شیخیان کرمان (ص 1)، نیز نشان مهر مستطیل «وقف کتابخانه مرحوم آقای حاج عبدالرضا خان ابراهیمی» (همانجا). نشان مهر چهارگوش «... ابوالقاسم ...» (ص 592). جدولبندی 2 راه و کمند 1 راه. 592 ص، 19 س، 14×5/22 سم ، 21×30 سم ، فتو. شمث 251932
خرید فایل اسکن
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید