موسوی بجنوردی : ماهنامه ایرانشهر امروز به زودی منتشر می شود

1395/3/3 ۱۲:۳۴

موسوی بجنوردی : ماهنامه ایرانشهر امروز به زودی منتشر می شود

معاون اجرایی مركز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی گفت: ماهنامه «ایرانشهر امروز» به زودی با سردبیری سیدعلی آل‌داود زیر نظر یک شورای علمی منتشر می‌شود.



معاون اجرایی مركز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی گفت: ماهنامه «ایرانشهر امروز» به زودی با سردبیری سیدعلی آل‌داود زیر نظر یک شورای علمی منتشر می‌شود.

 حسن موسوی بجنوردی معاون اجرایی مركز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی و رئیس موسسه فرهنگی رایزن در آستانه انتشار اولین شماره ماهنامه «ایرانشهر امروز» گفت: این ماهنامه به صاحب‌امتیازی موسسه فرهنگی رایزن طی روزهای آینده منتشر خواهد شد.

او اظهار داشت: نظربه بیش ازسی سال كوشش‌های  مستمر مركز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی در حوزه‌های گوناگون علوم انسانی به ویژه ایران‌شناسی و مطالعات اسلامی لزوم انتشار چنین مجله‌ای با استاندارد علمی بالا كاملا حس می‌شد.

موسوی‌بجنوردی با اشاره به تفاوت‌های «ایرانشهر امروز» با سایر نشریاتی که  با رویکردهای مشابه منتشر می‌شوند، افزود: ما سعی كرده‌ایم از اساتید و دانشمندانی كه معمولا كمتر در مطبوعات حضور دارند، كمال بهره را ببریم و نیز در انتخاب موضوع مقالات و درمراحل ویرایش و آماده‌سازی مجله تا جای ممكن دقت كنیم، ضمن اینکه این مجله به انتشار مقالات پژوهشی و علمی اهتمام دارد، بی آنکه یک مجلۀ علمی ـ پژوهشی به معنای رایج کلمه باشد.

معاون اجرایی دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی و رئیس موسسه فرهنگی رایزن نقد و معرفی كتاب‌های برگزیده را از دیگر موضوعات اصلی این مجله دانست و تأكید كرد: در هر شماره نقدهایی جدی و منصفانه برآثاری كه درداخل ویا خارج ازكشور به چاپ می‌رسند، خواهیم  داشت كه فكر می‌كنم برای مخاطبان جذاب خواهد بود.

موسوی بجنوردی با اشاره به حضور سیدعلی آل‌داود، علی بهرامیان، صادق سجادی، جواد طباطبایی و فتح‌الله مجتبایی به عنوان شورای علمی «ایرانشهر امروز» گفت: ماهنامه «ایرانشهر امروز» به سردبیری سیدعلی آل‌داود زیر نظر این شورا منتشر می‌شود.

او با اشاره به عنوان این مجله گفت: ایران فرهنگی به عنوان یك تمدن مادر وجوه بسیار گوناگونی از گذشته‌های بسیاردور تا به امروز دارد و در «ایرانشهر امروز» ما به بررسی موشكافانه آن خواهیم پرداخت.

وی همچنین با تأکید بر این که «ایرانشهر امروز» در پی جذب مقالات و دستاوردهای علمی و پژوهشی جوانان است، افزود: انتشار این مجله با شورای علمی خود، فرصت خوبی برای پژوهشگران جوان است تا تولیدات علمی خود را پس از ارزیابی‌های صرفا علمی و به دور از مسائل بوروکراتیک منتشر کنند.

موسوی‌بجنوردی گفت: «ایرانشهر امروز» یک مجله فارسی‌زبان و ماهانه است که البته در مقطع فعلی، دو ماه یک بار به صاحب امتیازی موسسه فرهنگی رایزن منتشر می‌شود. امیدواریم این كوشش مورد توجه ونظر مردم قرارگیرد.

وی افزود: سایت اینترنتی «ایرانشهر امروز» نیز به زودی راه‌اندازی خواهد شد كه افزون بر مطالب مجله بخش‌هایی دیگر هم خواهد داشت. برای سایت برنامه‌ریزی‌هایی شده كه در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

منبع: مهر

 

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: