روایت «جلال ستاری» از پدرش، پیاژه، یونگ و دوسوسور
دیوارهای موزه هنرهای معاصر، رنگ خاطرات ٣٠ سال فرهنگ دیدار کودکان را به خود گرفته. محمدرضا اصلانی و ابراهیم حقیقی با بررسی شرایطی که منجر به خلق این تصویرسازیها و آثاری شده، از تأثیر آن بر حافظه جمعی گفتند.
سابقه آشنایی من با علیاکبر صادقی به سال 1350 و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باز میگردد؛ درآن مقطع تاریخی من با مرتضی ممیز که میخواست برای کانون، فیلم انیمیشن بسازد، همکاری میکردم. ورودم به کانون زمینهای را فراهم کرد که با احمدرضا احمدی، فرشید مثقالی، پرویز دوایی، عباس کیارستمی، علیاکبرصادقی و بعدها زرین کلک همکار شوم.
ابراهیم حقیقی دبیر جشنواره «نشانه نوشته پیامبر اکرم (ص)» دلایل مشارکت نکردن هنرمندان خارجی در این جشنواره را تشریح کرد و بیشتر آثار اولین جشنواره را برگرفته از متون کهن جهان اسلام و بدون ابتکار دانست.
هنر و معماری ایران یكی از بزرگترین و اثرگذارترین اساتید خود را از دست داد اما هوشنگ سیحون در هر بنایی كه ساخته، زنده و در میان ما است. سیحون نه فقط زندگی من كه زندگی بسیاری از كسانی كه از دهه 40 وارد دانشگاه تهران شدند را تغییر داد. او چیزهایی به ما آموخت كه پایههای زندگی ما شد. سیحون معمار زندگی شاگردانش بود.
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید