نسبتی که رهنمودهای هگلی میتواند با وضعیت کنونی علوم انسانی در ایران پیدا کند، مهمترین مسئلهای است که در گفتوگوی دکتر میثم سفیدخوش و دکتر علی مرادخانی بدان پرداخته میشود. سفیدخوش معتقد است که تبار مفهوم «علوم انسانی» را میتوان در دوران پیشامدرن و حتی در فلسفۀ ارسطو نیز بازجست، اما در مقابل، مرادخانی بر این باور است که علوم انسانی جدید تنها پس از شکلگیری دستگاه فلسفی هگل و تدوین طرح نظری تاریخ و جامعۀ انسانی از سوی اوست که معنا و هویت مییابد.
نسبتی که رهنمودهای هگلی میتواند با وضعیت کنونی علوم انسانی در ایران پیدا کند، مهمترین مسئلهای است که در گفتوگوی دکتر میثم سفیدخوش و دکتر علی مرادخانی بدان پرداخته میشود. سفیدخوش معتقد است که تبار مفهوم «علوم انسانی» را میتوان در دوران پیشامدرن و حتی در فلسفۀ ارسطو نیز بازجست
میثم سفیدخوش، عضو هیأت علمی گروه فلسفه و کلام دانشگاه شهید بهشتی گفت: هیچ زبانی به صورت ذاتی هیچ مناسبت خاصی با هیچیک از ارکان مهم فرهنگ ندارد. به عبارتی هیچ زبانی ذاتا زبان علم نیست.، عضو هیأت علمی گروه فلسفه و کلام دانشگاه شهید بهشتی گفت: هیچ زبانی به صورت ذاتی هیچ مناسبت خاصی با هیچیک از ارکان مهم فرهنگ ندارد. به عبارتی هیچ زبانی ذاتا زبان علم نیست.، عضو هیأت علمی گروه فلسفه و کلام دانشگاه شهید بهشتی گفت: هیچ زبانی به صورت ذاتی هیچ مناسبت خاصی با هیچیک از ارکان مهم فرهنگ ندارد. به عبارتی هیچ زبانی ذاتا زبان علم نیست.
میثم سفیدخوش عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در هم اندیشی هنر و اخلاق گفت: برخی داوریها پیرامون نظر افلاطون درباره هنر و نسبت آن با تباهی شهر بدون درنظر گرفتن بستر اظهارنظر افلاطون هستند.
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید