1396/8/23 ۱۰:۵۳
تأسیس مدرسۀ دارالفنون در پنجم ربیع الاول 1268ق. که در پی جنبش نوگرایی و نوسازی دورۀ شاهزاده عباس میرزا به انجام رسید، سرآغاز بنیان و گسترش مدارس جدید به شمار می رود. پیش از این، کودکان و نوجوانان در مکتبخانه ها با در نظر گرفتن حیطه های مختلف یادگیری، طبقه بندی نمی شدند و فرآیند آموزش به آمادگی و توانایی دانش آموزان بستگی داشت.
تأسیس مدرسۀ دارالفنون در پنجم ربیع الاول 1268ق. که در پی جنبش نوگرایی و نوسازی دورۀ شاهزاده عباس میرزا به انجام رسید، سرآغاز بنیان و گسترش مدارس جدید به شمار می رود. پیش از این، کودکان و نوجوانان در مکتبخانه ها با در نظر گرفتن حیطه های مختلف یادگیری، طبقه بندی نمی شدند و فرآیند آموزش به آمادگی و توانایی دانش آموزان بستگی داشت. پس از نهضت مشروطه خواهی و شکل گیری سازمان یافتۀ مدارس جدید، دانش آموزان به تدریج از لحاظ توانایی در خواندن و نوشتن و همچنین درک یافته های علمی تقسیم بندی شدند و در سطح های مختلف، جا می گرفتند. از این رو معلمان و دست اندر کاران آموزش و پرورش کشور، دریافتند برای سطوح مختلف تحصیلی، لازم است کتاب درسی فراهم و در مدارس توزیع شود.
دریافت مقاله
مقاله 7، دوره 4، شماره 3، پاییز 1373
کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید