بیتردید مکتب سقاخانهای از مهمترین مکتبهای هنر مدرن ایران به شمار میرود. هنرمندان این مکتب به واسطه گرایشهای نوگرایانه و بهرهگیری از عناصر ایرانی در حیطه نقاشی و خط، چه در آن دوره و چه پس از آن توانستند آثار منحصربهفرد و ارزشمندی ارائه دهند. آنها موفق شدند شیوههایی را در نقاشی و مجسمهسازی ایجاد کنند که در نوع خود تاثیرگذار بود.
گزارشی از نشست «خوشنویسان مشغول کارند» در نمایشگاه «قوت خیال! خیال هویت؟» نخستین نشست تخصصی «خوشنویسان مشغول کارند» با عنوان «قوت خیال! خیال هویت؟» روز یکشنبه ۱۸ بهمن در گالری دنا برگزار شد. در این نشست هنرمندان این نمایشگاه بابک اطمینانی، محمدعلی بنیاسدی و محمد فدایی حضور داشتند. همچنین ایمان افسریان نقاش و منتقد هنری و امیر مازیار دکترای فلسفهی هنر هم از کارشناسان این نشست تخصصی بودند. بابک اطمینانی نقاش شناختهشدهی ایرانی است که آثار انتزاعیاش مشهور است و سالهاست به تدریس و نقاشی مشغول است و بهتازگی بهعنوان یکی از اعضای هیئتمدیرهی انجمن نقاشان انتخاب شده است. محمدعلی بنیاسدی هم از چهرههای شناختهشده و باسابقهی نقاشی ایران است که سالها از اعضای هیئتمدیرهی انجمن تصویرگران ایران بود و اینک در دانشگاه تهران به تدریس مشغول است.
مکتب سقاخانه جریانی بود که هنرمندان تجسمی دههی 40 خورشیدی از آن تاثیر زیادی گرفتند. با اینکه به نظر میرسد هدف هنرمندان سقاخانه ارایهی سبک هنری نوینی به دنیا بود ولی با این حال نقدهای بسیاری بر آثار هنری آنها وارد شد. هنرهای تجسمی ایران در دههی 1320 به بعد، شاهد ظهور هنرمندانی بود که به واسطهی آموزش خود در اروپا و به ویژه فرانسه مکتبهای نقاشی مدرن را مانند «امپرسیونیسم»، «کوبیسم» و «اکسپرسیونیسم» وارد فرهنگ هنری هنرهای تجسمی ایرانی کردند.
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید