نوروزی متفاوت در ایرانشهر امروز

نشریه «ایرانشهر امروز» با مطالبی مانند «نوروز»، «فروغ، اسطوره‌ای سترون»، «فواید تعیین شجره نسب دستنویس‌ها در تصحیح متن» آماده انتشار شده است.

نشریه «ایرانشهر امروز» با مطالبی مانند «نوروز»، «فروغ، اسطوره‌ای سترون»، «فواید تعیین شجره نسب دستنویس‌ها در تصحیح متن» آماده انتشار شده است.

نشریه «ایرانشهر امروز» به شماره پنجم رسید، مطالب این شماره منتظر چاپ است، هرچند انتشار عمومی آن به آغاز سال نو موکول می‌شود. در این شماره آثاری از دکتر بلوکباشی، دکتر ناصرالدین پروین، دکتر امیدسالار و توماس مان گنجانده شده است.

شماره پنجم با مقاله‌ای درباره نوروز از دکتر علی بلوکباشی آغاز می‌شود. در این شماره برخی مطالب عبارتند از مقاله‌ای مفصل از دکتر ناصرالدین پروین درباره آغاز پخش رادیویی در کشورهای فارسی زبان، مقاله‌ای از سایه‌ اقتصادی‌نیا با عنوان «فروغ، اسطوره‌ای سترون»، مقاله‌ای از رکسانه هاگ هیگوچی درباره یغمای جندقی، مقاله‌ای از توماس مان درباره داستایفسکی که درباره این نویسنده بزرگ و نسبت او با کسانی چون نیچه سخن گفته است.

سایر مطالب شامل مقاله‌ای از دکتر محمود امیدسالار درباره فواید تعیین شجره نسب دستنویس‌ها در تصحیح متن از مقالات این شماره است. در بخش مطالعات اسلامی در جهان معاصر نیز مقاله‌ای درباره تحقیقات جدید در حوزه حدیث شیعی نوشته اتان کالبرگ، از شناخته‌شده‌ترین پژوهشگران مطالعات شیعی در جهان، و مقاله‌ای از دکترسعید فیروزآبادی درباره ترجمه‌های قرآن به زبان آلمانی است.

نقدهایی نیز بر کتاب‌های «فرهنگ توصیفی دستور زبان فارسی»، «نقدی بر چاپ‌های انتقادی شاهنامه و تصحیحی جدید از داستان رستم و سهراب»، «جادوی جن‌کشی»، «ایران باستان: تاریخ مختصر فرمانروایی هخامنشی»، «راهنمای کتیبه‌های فارسی میانه» منتشر شده است.

«ایرانشهر امروز» به راهی که آغاز کرده ایمان دارد و این مسیر را با همت و پشتکار ادامه خواهد داد و بی‌تردید در این مسیر نیازمند حمایت مخاطبان و خوانندگان خود است.