شاعران زن پیشرو در شماره نوروزی مجله «ویرگول»

فصلنامه ادبی و هنری «ویرگول» (ویژه نوروز) پرونده‌ای درباره شعر زنان ایرانی در سال‌های پس از انقلاب اسلامی است.

 
فصلنامه ادبی و هنری «ویرگول» (ویژه نوروز) پرونده‌ای درباره شعر زنان ایرانی در سال‌های پس از انقلاب اسلامی است.

 
 فصلنامه ادبی و هنری «ویرگول» پرونده‌ای درباره شعر زنان ایرانی در سال‌های پس از انقلاب را بررسی کرده است. پرونده زنان پیشروی شعر ایران شامل مصاحبه‌ها و یادداشت‌هایی درباره این موضوع است. در این شماره چهره‌هایی همچون علی باباچاهی، ابوالفضل پاشا، فیض شریفی درباره حضور زنان در شعر امروز ایران مقاله نوشته‌اند و شاعرانی زن همچون مانان آقایی، رویا زرین، روجا چمنکار، گیتی خوشدل و... هم در این پرونده حضور پیدا کرده‌اند.
 
گراناز موسوی، آفاق شوهانی، رزا جمالی، لیلا صادقی، سپیده جدیری و شهلازرلکی کسانی هستند که در این شماره با آن مصاحبه شده است. در این مجله 7 گفت‌وگو ، 31 شعر از شاعران ایران و 13 شعر از شاعران ساکن خارج از کشور منتشر شده است.
 
در سرمقاله این مجله که به قلم سردبیر منتشر شده، آمده است: «پرداختن به شعر زنان آن‌طور که برخی باور دارند به معنای تفکیک آن از شعر مردان نیست چرا که اساسا نگاه ما یک نگاه رقابتی نبوده ‌است. چه اگر این‌طور بود جدا بودن مثلا مسابقات کشتی زنان از مردان باید مورد اعتراض این نگاه قرار بگیرد. مسئله ضرورت پرداختن به شعر زن و تمایزات بدیهی آن، تحولات و سیری است که از سر گذرانده‌، برای شناخت بیشتر مخاطبان و پژوهش‌گرانی که می‌خواهند نگاهی تخصصی‌تر به حوزه ادبیات و شعر معاصر ایران داشته باشند.»
 
شماره نوروزی مجله «ویرگول»  به سردبیری محمد رمضانی با 185 صفحه و با  قیمت 10 هزار تومان عرضه شده است.

منبع: ایبنا