عاشقانه‌های بهمنی به قلم خوشنویسان نامی منتشر می‌شود

«چشمه صبح» عاشقانه‌های محمدعلی بهمنی است که به قلم استادان بزرگ خوشنویسی به رشته تحریر درآمده، در قالب مجموعه کتاب منتشر و در فرهنگسرای نیاوران رونمایی می‌شود.


 

«چشمه صبح» عاشقانه‌های محمدعلی بهمنی است که به قلم استادان بزرگ خوشنویسی به رشته تحریر درآمده، در قالب مجموعه کتاب منتشر و در فرهنگسرای نیاوران رونمایی می‌شود.

 آیین رونمایی از مجموعه کتاب «چشمه ی صبح»،   همزمان با هفتاد و چهارمین بهار زندگی محمدعلی بهمنی، عصر جمعه ۲۷ فروردین با حضور اهالی فرهنگ و هنر در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

 در مجموعه کتاب «چشمه ی صبح»،   ابیاتی از عاشقانه‌های محمد علی بهمنی به قلم استادان بزرگ خوشنویسی ایران همچون غلامحسین امیر خانی، یدالله کابلی، عین الدین صادق زاده، عباس اخوین، مهدی فلاح و ... به رشته تحریر در آمده که همزمان با  سالروز تولد این غزل سرای معاصر ایران  در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران رونمایی می شود.

بنیاد آفرینش‌های  هنری نیاوران در ادامه برگزاری آیین‌های نکوداشت و تجلیل از استادان برجسته حوزه فرهنگ و هنر ویژه برنامه  گرامی داشت هفتاد و چهارمین بهار زندگی محمد علی بهمنی را برگزار خواهد کرد.

در این آئین جمعی از شاعران، ترانه سرایان و دوستان نزدیک این غزل سرا به شعرخوانی می پردازند و هنرمندان موسیقی برخی از اشعار وی را اجرا می کنند.

بهمنی  متولد ۲۷ فروردین ۱۳۲۱ از جمله شاعران معاصری  است که اشعارش در بین مردم از احترام و جایگاه خاصی برخوردار است. وی که در سال ۱۳۷۸ موفق به دریافت تندیس خورشید مهر به عنوان برترین غزل سرای ایران شده است  تاکنون نزدیک به ۱۳ مجموعه از آثارش را به چاپ رسانده که از معروف ترین آنها می توان به  گاهی دلم برای خودم تنگ می شود، شاعر شنیدنی است، من زنده ام هنوز و غزل فکر می کنم و دیوان کامل اشعار او اشاره کرد.

کتاب «چشمه صبح» که به اهتمام انتشارات میر دشتی به زیور چاپ آراسته شده شامل آثار چهل و پنج خوشنویس  نام آور هم روزگار می باشد که این آثار از میان ابیات عاشقانه ی بهمنی انتخاب شده است. این کتاب نفیس به همت امیر جلیلوند و در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه به بازار کتاب عرضه می شود.

علاقمندان می‌توانند  در  روز جمعه ۲۷ فروردین ساعت ۱۸ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران در مراسم  زاد روز محمد علی بهمنی  و رونمایی و تهیه  کتاب «چشمه صبح» حضور به هم رسانند.

منبع: مهر