امام راحل دقیقاً همین شیوه را در فقاهت پیش گرفته است: در مسئله «حیل ربوى» (راههاى فرار از ربا) كاملا آن را با هدف شارع در تضاد مىدانست؛ زیرا حرمت ربا به جهت مفاسد بزرگى است كه از ذات ربا برمىخیزد، و نمىتوان با تغییر دادن شكل، حقیقت را واژگون نمود. آیا با وجود اینهمه آیات و روایات كه بر غلظت و شدت حرمت و قبح ذاتى آن دلالت دارند و آن را محاربه با خدا و رسول شمردهاند، مىتوان با مختصر ضمیمه ـ كه صرفاً جنبه ظاهرى دارد ـ تمامى آن مفاسد را نادیده گرفت یا از بین رفته پنداشت؟!
شیوه فقاهت امام راحل(ره) اگرچه بیشتربه شیوه فقاهت قدما شباهت داشت، اما از ویژگیهایى برخوردار بود كه در عرصه فقاهت معاصر ممتاز به شمار مىرفت. این ویژگیها بدین قرار است:
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید