برگزيدگان همايش همدلي پيروان اديان توحيدي تقدير شدند

1394/10/16 ۱۱:۵۶

برگزيدگان همايش همدلي پيروان اديان توحيدي تقدير شدند

در همايش همدلي پيروان اديان توحيدي با اهداي لوح از تعدادي از برگزيدگان پيروان اديان توحيدي تقدير شد. همايش پيروان اديان توحيدي به مناسبت تقارن ميلاد مسعود حضرت محمد و حضرت عيسي مسيح در مرکز همايش‌هاي کتابخانه ملي برگزار شد.


 


در همايش همدلي پيروان اديان توحيدي با اهداي لوح از تعدادي از برگزيدگان پيروان اديان توحيدي تقدير شد.

 همايش پيروان اديان توحيدي به مناسبت تقارن ميلاد مسعود حضرت محمد و حضرت عيسي مسيح در مرکز همايش‌هاي کتابخانه ملي برگزار شد.

سيدرضا صالحي اميري رئيس سازمان اسناد و کتابخانه ملي در «همايش همدلي پيروان اديان توحيدي» که عصر دوشنبه ??دي در مرکز همايش‌هاي کتابخانه ملي برگزار شد، گفت: وقتي همه اقليت‌ها در ايران در يک فضاي تعاملي زندگي مي‌کنند نشان مي‌دهد که درک رواني از موضوع انسجام در جامعه شکل گرفته است.

وي با بيان اينکه جامعه ايران در تحول تاريخي خود به اصلي به نام انسجام نياز دارد، افزود: انسجام گزينه‌ نهايي جامعه ايران است چرا که ما بدون انسجام دستخوش انشقاق خواهيم شد بنابراين مهم‌ترين عامل اجتماعي ما انسجام است.

صالحي اميري در ادامه گفت: انسجام در دو شکل مکانيکي و ارگانيکي محقق مي‌شود، انسجام مکانيکي در نتيجه اجبار و تهديد شکل مي‌گيرد ولي انسجام ارگانيکي به معناي پذيرش اصل تنوع و تکثر است که مي‌تواند به وحدت در جامعه بينجامد.

وي تصريح کرد: انسجام مدنظر به هيچ وجه به معني يکي شدن نيست چرا که تصور غلطي است ولي برخي مي‌کوشند آن را تئوريزه کنند.

او افزود: انسجام به معني ادغام يا نفي ديگري و اثبات خود نيست، انسجام به معني حرکت سازواره و هارمونيک اجزاي يک سيستم به سمت يک هدف متعالي است.

رئيس سازمان اسناد و کتابخانه ملي در ادامه بيان داشت: وقتي به عنوان مثال اقليت‌ها در جمعي اين چنين در کنار هم هستند اين جمع نشان مي‌دهد که اقليت‌ها به دولت و دولتمردان اعتماد دارند.

صالحي اميري با بيان اينکه ميزان سازگاري اجتماعي يکي از عوامل اصلي انسجام است، تاکيد کرد: بنده به شخصه بار‌ها به دنبال مفهومي تازه به جاي اقليت‌ها بودم و هنوز آن را پيدا نکردم تا لفظ اقليت‌ها در ادبياتمان را تغيير دهيم. وي ادامه داد: مفهوم انسجام با مفاهيمي مثل تعامل، سازگاري، گفت‌وگو، همدلي و همدردي رابطه دارد بنابراين نتيجه مي‌گيريم که اگر در جامعه‌اي بين اقليت‌ها همگرايي وجود دارد آن جامعه به سمت توسعه حرکت خواهد کرد اما اگر در آن جامعه ادبيات همگرايي جاي خود را به ساير مفاهيم دهد، آن جامعه روي خوش نخواهد ديد. او با بيان اينکه دولت يازدهم درک صحيحي از انسجام اقليت‌ها در کنار هم دارد، افزود: فراهم‌سازي زمينه‌هاي تحقق حقوق اقليت‌هاي کشور در همه ابعاد، توزيع عادلانه ثروت و قدرت در حوزه اقوام، توجه اساسي به فعاليت‌هاي فرهنگي اقليت‌ها در سطح تعاملات ملي، افزايش تعامل مؤثر ميان دولت و اقوام و همزيستي تمام اقوام در گستره جمهوري اسلامي ايران از جمله مهم‌ترين برنامه‌هاي دولت در رابطه با اقليت‌هاي ديني و مذهبي در کشور بوده است. صالحي اميري در پايان خاطرنشان کرد: ما همواره موظفيم تا حقوق اقليت‌ها را در هيات دولت پيگيري کنيم.

شايان ذکر است در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين يونسي دستيار ويژه رئيس جمهوري در امور اقليت‌هاي ديني و مذهبي، رهبر مذهبي کليساي کاتوليک آشوري کلداني، عضو انجمن موبدان زرتشتي ايران، يک تحليل‌گر مسائل سياسي اجتماعي، برادر شهيد رابرت لازار، يکي از بزرگان جامعه کليميان تهران، رهبر مذهبي ارامنه تهران و شمال ايران و رهبر مذهبي صابئين مندايي ايران، سخنراني کردند. همچنين در اين همايش از برگزيدگان و منتخبان اديان توحيدي تجليل به عمل آمد.

منبع: اطلاعات

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: