اهدای کتابخانۀ شخصی علی‌‎محمّد طباطبائی قمی به کتابخانۀ مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی

1401/6/2 ۱۵:۱۰

اهدای کتابخانۀ شخصی علی‌‎محمّد طباطبائی قمی به کتابخانۀ مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی

کتابخانۀ شخصی زنده‌یاد علی‎‌محمّد طباطبائی قمی، حقوق‌دان فقید ازسوی فرزندش به کتابخانۀ مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی اهدا شد.

 

دبا: کتابخانۀ شخصی زنده‌یاد علی‎‌محمّد طباطبائی قمی، حقوق‌دان فقید ازسوی فرزندش به کتابخانۀ مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی اهدا شد.

این مجموعه که شامل ٨١۴ مجلد کتاب و جزوات و یادداشت‌های مرتبط است، از سوی فرزند او، گیتا طباطبائی قمی در اختیار این مؤسسۀ پژوهشی قرار گرفته است.

در نامه‌ای که طباطبائی قمی به رئیس مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی نوشته، دربارۀ این کتابخانه آورده است: «مجموعۀ کتابخانۀ ایشان شامل دائرة‌المعارف‌های متعدد به فارسی، انگلیسی و فرانسه از جمله لاروسِ فرانسوی، امریکانای انگلیسی‌زبان و... می‌باشد. مقدار زیادی کتاب در رشتۀ حقوق به فارسی و فرانسه و موضوعات فلسفه، فقه و علوم انسانی، روانشناسی و کشاورزی می‌باشد.»

او هم‌چنین دربارۀ پدرش یادآور شده است: «مرحوم پدر فوق‌لیسانس در رشتۀ کشاورزی کرج و دکترای حقوق از سوئیس داشتند و رشتۀ تعاون در امور روستا را بنیاد گذاشتند و تعدادی کتاب و نوشته‌های ایشان در این زمینه می‌باشد. ایشان تألیفات کمی هم دارند.»

کاظم موسوی بجنوردی نیز در پاسخ خطاب به گیتا طباطبائی قمی نگاشته است: «ضمن اظهار امتنان و تشکر، وصول ٨١۴ مجلد کتاب و جزوات و یادداشتهای مربوط به کتابخانه اختصاصی پدر مرحومتان دکتر علی‎محمد طباطبائی قمی (طبق لیست تنظیم‌شده شما)، اهداء شده به کتابخانۀ مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی را اعلام می‎دارد.»

سایر تصاویر

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: