مقایسه رومئو و ژولیت و لیلی و مجنون

1393/9/29 ۱۰:۴۲

مقایسه رومئو و ژولیت و لیلی و مجنون

«دو شاهکار ادبیات جهان: رومئو و ژولیت ویلیام شکسپیر و لیلی و مجنون نظامی گنجوی» علی‌اصغر حکمت به اهتمام هرمز همایون‌پور منتشر شد. این کتاب با چهار مقاله‌ رومئو و ژولیت، لیلی و مجنون به گفته نظامی، مقایسه منظومه‌ دو شاعر‌ و داستان لیلی و مجنون در آداب زبان فارسی همراه است.

 

 

«دو شاهکار ادبیات جهان: رومئو و ژولیت ویلیام شکسپیر و لیلی و مجنون نظامی گنجوی» علی‌اصغر حکمت به اهتمام هرمز همایون‌پور منتشر شد.

این کتاب با چهار مقاله‌ رومئو و ژولیت، لیلی و مجنون به گفته نظامی، مقایسه منظومه‌ دو شاعر‌ و داستان لیلی و مجنون در آداب زبان فارسی همراه است.

همایون‌پور که ویراستاری این کتاب را برعهده داشته،‌ در ابتدای کتاب یادداشتی را به یاد ایرج افشار نوشته که به گفته او، در تولید این کتاب به شکل کنونی نقش اصلی را داشته است.

او در این یادداشت به کارهایی که روی مقاله‌های حکمت انجام داده اشاره کرده است.

علی‌اصغر حکمت نیز در مقدمه‌ای بر کتاب نوشته است: «ترجمه قصه کوتاه رومئو و ژولیت که با داستان لیلی و مجنون آمیخته شد‌، به درازا کشید و مدت یک سال و اندی مرا در آن کار مشغول داشت‌، که گاهی در بیابان‌های نجد نزد مجنون درس وجد می‌خواند‌، و زمانی در عماری شیفته رخسار لیلی بود، وقتی در گلزار افکار راویان آن عشقنامه گل‌های معنی می‌چید‌، و دمی با نفس مشکین صاحبدلان همدمی می‌نمود؛‌ و خود چه مشغله‌ای بهتر از بحث در مهر و وفا و چه کلامی گرانبهاتر از سخن صدق و صفاست‌، و همان بهتر که در این چند روزه عمر جز راه ادب نپوییم و جز بیان عشق نگوییم.»

«دو شاهکار ادبیات جهان» در 307 صفحه با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 15000 تومان در نشر آگاه به چاپ رسیده است.

خبرگزاری ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: