«پوشش محلی زنان» کهگیلویه و بویراحمد ثبت ملی می‌شود

1393/7/28 ۱۲:۰۱

«پوشش محلی زنان» کهگیلویه و بویراحمد ثبت ملی می‌شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد از فراهم شدن مقدمات ثبت ملی «پوشش محلی زنان» به نام استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد از فراهم شدن مقدمات ثبت ملی «پوشش محلی زنان» به نام استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

سیده زینب هاشمی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره و اجلاس بین‌المللی میراث فرهنگی ناملموس با هدف توسعه پایدار محلی، مواجهه با چالش‌های ناشی از پدیده جهانی‌سازی و تلاش برای حفظ تنوع فرهنگی، افزایش ظرفیت یگانگی و وحدت، تدوین و اجرای سیاست‌های توسعه‌ای و فرهنگی متوازن و سازگاری و صلح فرهنگی از شانزدهم تا بیستم مهر ماه در اصفهان،‌ یکی از محورهای مهم این جشنواره را تأکید بر نقش محوری زنان در حفظ و ترویج فرهنگ سنتی جوامع دانست و اظهار کرد: در این نمایشگاه دو غرفه در سایت دستاوردهای بانوان به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.

وی افزود: گروه هفت نفره اعزامی به اصفهان مطابق برنامه‌ریزی‌های قبلی در قالب دو غرفه سازماندهی شدند که در این میان یک غرفه به صنایع دستی و ابزار شیوه زندگی مردم استان و غرفه دیگر به فرهنگ ناملموس با امکانات سمعی و بصری مثل فیلم، موسیقی، پاورپوینت، پوستر، کتاب اختصاص یافت.

او با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم این اجلاس، شناسایی و معرفی منابع فرهنگی و ارزشمند استان به کشورها و سایر استان‌های شرکت کننده بود و گفت: اگر دستگاه‌های فرهنگی با امور بانوان استانداری همکاری بیشتری داشتند این نمایشگاه دستاوردهای مؤثرتری برای استان به همراه داشت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد، لباس و موسیقی محلی این استان را عامل مهمی در جذب بازدیدکنندگان، میهمانان و شناسایی استان به آنان دانست.

هاشمی با تأکید بر ضرورت تسریع دستگاه‌های متولی در انجام مراحل و مقدمات ثبت لباس محلی به نام استان اظهارکرد: امیدواریم دستگاه‌های متولی در شناسایی و ثبت منابع عظیم و ارزشمند فرهنگ سنتی استان از هر گونه وقت‌کشی و بهانه‌های مالی و اعتباری بپرهیزند.

وی با اشاره به اینکه بانک‌های قوانین و مهر اقتصاد حامیان مالی استان در جشنواره و اجلاس بین المللی میراث فرهنگی ناملموس بودند، تأکید کرد: جشنواره‌ی بین‌المللی در سال آینده در اصفهان و دو سال بعد از آن در شهر شیراز برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: