نمک درمانی در یکی از بزرگترین غارهای ایران

1393/7/9 ۱۰:۵۵

نمک درمانی در یکی از بزرگترین غارهای ایران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: کلینیک نمک‌درمانی در یکی از بزرگترین غار نمکی ایران واقع در گرمسار راه‌اندازی می‌شود. محمد حسین بحر العلومی افزود: غار‌های نمکی یکی از جاذبه‌های گردشگری استان سمنان در شهرستان گرمسار است. این شهرستان دارای یکی از بزرگترین معادن نمک و غارهای نمکی ایران است که مقدمات راه‌اندازی کلینیک نمک‌درمانی همچون پذیرش سرمایه‌گذار و واگذاری زمین در فضایی حدود 500 مترمربع در حال انجام است.

 

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: کلینیک نمک‌درمانی در یکی از بزرگترین غار نمکی ایران واقع در گرمسار راه‌اندازی می‌شود.

محمد حسین بحر العلومی افزود: غار‌های نمکی یکی از جاذبه‌های گردشگری استان سمنان در شهرستان گرمسار است. این شهرستان دارای یکی از بزرگترین معادن نمک و غارهای نمکی ایران است که مقدمات راه‌اندازی کلینیک نمک‌درمانی همچون پذیرش سرمایه‌گذار و واگذاری زمین در فضایی حدود 500 مترمربع در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: از فرصت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای تکمیل و بهره‌برداری از زیرساخت‌های گردشگری نهایت استفاده می‌شود و فضاهای تاریخی، گردشگری استان از قبیل کاروانسرای میاندشت میامی، کاروانسرای ده‌نمک و کاروانسرای دامغان جهت پذیرایی از گردشگران در اختیار سرمایه‌گذار قرار خواهد گرفت.

بحر العلومی با اشاره به اینکه مجتمع گردشگری کاروانسرای میاندشت میامی تا پایان سال به بهره برداری کامل می‌رسد، ادامه داد: برای مرمت و آماده‌سازی این کاروانسرا تاکنون حدود 50 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است و فاز اول آن شامل رستوران، شترخانه و نمایشگاه صنایع دستی در حال بهره‌برداری است.

بحر العلومی اضافه کرد: برای جذب گردشگر طبیعت نیز اقدام به تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در جنگل ابر شاهرود شده است و مقداری از آن حدود یک ماه گذشته به پایان رسید. همچنین تعدادی از خانه‌های روستایی در منطقه خارتوران و ابر شاهرود در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. احداث کمپ گردشگری در جنگل ابر نیز از دیگر اقدامات در این منطقه ویژه گردشگری بوده است.

وی ادامه داد: برای جذب گردشگر در منطقه پارک ملی کویر و جنوب گرمسار و بازدید از کاروانسرای شاه‌عباسی، جاده سنگفرش و گونه‌های حیوانی و گیاهی پارک ملی کویر نیز اقدامات خوبی طبق تفاهم نامه با محیط زیست استان سمنان انجام شده است تا زیرساخت‌های لازم گردشگری در این منطقه نیز فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان خاطرنشان کرد: استان سمنان ظرفیت‌های خوب و پتانسیل بسیار بالایی در جذب گردشگر دارد. جذب گردشگر خارجی در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان نقش اثرگذاری دارد.

خبرگزاری ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: