دومین دوره جایزه هنر و ادبیات محتشم برگزار می‌شود

1393/7/7 ۰۹:۵۳

دومین دوره جایزه هنر و ادبیات محتشم برگزار می‌شود

دومین دوره جایزه هنر و ادبیات محتشم با هدف بروز و ظهور استعدادهای نو در عرصه هنر قرآنی و عاشورایی برگزار می‌شود.

 

دومین دوره جایزه هنر و ادبیات محتشم با هدف بروز و ظهور استعدادهای نو در عرصه هنر قرآنی و عاشورایی برگزار می‌شود.

در نشست خبری دومین دوره جایزه هنر و ادبیات محتشم، حجت‌ الاسلام محمدرضا حشمتی با اشاره به برگزاری نخستین دوره این جایزه در سال گذشته، گفت: دوره گذشته در حوزه فعالیت معاونت قرآن و عترت بخش اهل بیت (ع) و عترت در چارچوب‌های جایزه کمتر دیده شده بود‌، به همین خاطر امسال آقای ضرغامی (مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران) پیشنهاد کردند که ما هم در این دوره از جایزه با آنها همکاری کنیم.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دوره اول این جایزه فعالیت‌ها بیشتر به مقوله شعر معطوف بود، اما امسال موضوعات مختلفی به جایزه اضافه شده است.

حشمتی همچنین به نام گذاری این جایزه با نام «محتشم» اشاره کرد و گفت: محتشم علاوه بر اینکه شعر بسیار زیبایی در وصف امام حسین(ع) و عاشورا سروده است‌، شخصیت والا مقامی در عرصه ادبیات علوی دارد و شعرهای زیادی درباره اهل بیت (ع) سروده است.

او در ادامه درخصوص نقش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در این جایزه گفت: ما می‌خواهیم که فعالیت‌هایی انجام دهیم که به عمق بخشی به معرفت اهل بیت (ع) بیانجامد. در همین رابطه سعی داریم فعالیت‌های این دوره که در بخش های مختلف ادبی و هنری گسترش یافته را از نظر کیفی افزایش دهیم.

همچنین در ادامه این نشست که امروز 6 مهرماه برگزار شد، برزین ضرغامی، مدیرکل ارشاد استان تهران نیز گفت: در اولین دوره این جایزه خیلی مشخص نبود که ما قرار است چه کار کنیم و چه اتفاقی می‌خواهد بیافتد. در کشور ما در حوزه فعالیت‌های عاشورایی در عرصه ادبیات و هنر فعالیت‌های زیادی انجام می‌شود اما قصد ما در این جایزه فراهم کردن زمینه ظهورو بروز استعدادهای نو و آثار نو هستند. به همین دلیل مبنای پذیرش آثار را در این دوره خلق آثار از سال 91 به بعد قرار داده‌ایم.

ضرغامی همچنین گفت: هنوز داوران این جایزه مشخص نشده‌اند. در انتخاب داوران هم ملاک ما داشتن تخصص و همچنین مسائل اعتقادی و ارزشی است.

اوهمچنین از برگزاری شب‌های شعر عاشورایی و همچنین نشست تخصصی با عنوان برنامه‌های جنگی این دوره از جایزه نام برد.

به گفته او و طبق فراخوان این جایزه علاقه‌مندان برای شرکت در این جایزه در حوزه شعر سه اثر، داستان کوتاه سه اثر‌، پایان نامه‌های مربوط به سال 91 به بعد‌، کتاب منتشر شده مربوط به سال 91 به بعد،‌ فیلم داستانی و مستند با حداکثر زمان 20 دقیقه ساخته شده از سال 92 به بعد‌ می‌توانند آثار خود را به این جایزه ارسال کنند.

تصویرسازی ،‌ نقاشی‌، پوستر سازی‌، نقاشی خط‌، نگارگری‌ و عکاسی دیگر بخش‌های این جایزه است.

خبرگزاری ایسنا

 

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: