جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:حوزه های علمیه برای پاسخ گویی به شبهات آماده باشند

1393/6/16 ۱۲:۴۹

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:حوزه های علمیه برای پاسخ گویی به شبهات آماده باشند

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه سراسر کشور، بر آمادگی حوزه های علمیه در پاسخ گویی به شبهات تاکید کرد. در این اطلاعیه،آمده است: سال تحصیلی 94-1393 در حوزه های علمیه سراسر کشور در حال آغاز شدن است و یک بار دیگر شور و شوق تحصیل آل محمد(ص) جان و دل طلاب را فرا گرفته است.

 

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه سراسر کشور، بر آمادگی حوزه های علمیه در پاسخ گویی به شبهات تاکید کرد.

در این اطلاعیه،آمده است: سال تحصیلی 94-1393 در حوزه های علمیه سراسر کشور در حال آغاز شدن است و یک بار دیگر شور و شوق تحصیل آل محمد(ص) جان و دل طلاب را فرا گرفته است.

اطلاعیه ادامه یافته است: آغاز سال تحصیلی جدید فرصتی تازه برای افزایش انگیزه های معنوی، برنامه ریزی منسجم تر علمی و تلاش برای بالندگی حوزه های علمیه است، بی تردید نیازهای مهم جهان اسلام در روزگار ما و فرصت های موجود برای گسترش معنویت در سطح کشور، ضرورت تحصیل و تدریس جدی تر در حوزه ها را افزایش می دهد.

در بخش دیگر این اطلاعیه آمده است: ما در عصری زندگی می کنیم که اسلام خواهی در کشورهای گوناگون رشد فزاینده ای یافته، مبانی اعتقادات اسلامی و فقه شیعی در مجامع علمی بین المللی به شکل جدی تر مطرح گشته و دل های مشتاق معارف اهل بیت (ع) لحظه به لحظه بیشتر شده است.

اطلاعیه حاکیست: به همین علت دشمنی دشمنان اسلام ناب محمدی(ص) هر روز گسترده تر شده و با القا شبهات و تحریک های گوناگون در صدد جلوگیری از رشد اسلام خواهی در جهان هستند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است : حوزه های علمیه باید خود را برای پاسخ گویی به این گونه تحرکات آماده کنند و در داخل کشور نیز پیشرفت های علمی و معنوی، نیاز عمومی به طلاب و روحانی مستعد را افزون تر ساخته است.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: امروز دل های جوانان کشور ما مالامال از عشق به معنویت است و عطش بهره مندی از زلال معارف قرآن و عترت، سراسر وجود آنها را فرا گرفته است، آنچه گفته شد مسؤولیت ما را در برهه حساس کنونی بیشتر می کند.

در این اطلاعیه با اشاره به فتح قله های علمی و معنوی در حوزه های علمیه آمده است: از این رو لازم است در سال تحصیلی جدید با عزمی راسخ تر و تلاشی افزون تر، یک به یک قله های علمی، معنوی و اخلاقی را بپیمائیم و با تبیین فقه اهل البیت عصمت و طهارت(ع) و فردایی خجسته تر را رقم بزنیم.

اطلاعیه حاکیست: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید به همه اساتید و طلاب ارجمند توفیق روزافزون همگان را در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) از خداوند متعال خواستار است

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: