فلک الافلاک می‌تواند اولین ثبت جهانی لرستان شود

1393/6/8 ۱۰:۱۷

فلک الافلاک می‌تواند اولین ثبت جهانی لرستان شود

معاون میراث فرهنگی کشور از پروژه‌های میراث فرهنگی شهرستان خرم‎آباد بازدید کرد. در لرستان، محمدحسن طالبیان در بازدید خود از قلعه فلک الافلاک گفت: به مناسبت هفته دولت به نمایندگی از سازمان میراث فرهنگی برای مشورت درباره پروژه‌های نیمه‎تمام و امور مربوط به میراث فرهنگی بویژه موضوعات مهمی که در فهرست موقت جهانی آثار وجود دارد و همچنین تپه‌هایی که سند تمدن لرستان است به این استان آمدیم. وی ادامه داد: خوشبختانه دستور آزادسازی قلعه فلک الافلاک در سطح ملی صادر شده ولی در اجرا باید همه همدلی کنند و امیدواریم که دست اندرکاران مدیریت شهری و مقامات استان این کار را به راحتی حل کنند چرا که این اثر می‌تواند اولین ثبت جهانی در لرستان شود.

معاون میراث فرهنگی کشور از پروژه‌های میراث فرهنگی شهرستان خرمآباد بازدید کرد.

در لرستان، محمدحسن طالبیان در بازدید خود از قلعه فلک الافلاک گفت: به مناسبت هفته دولت به نمایندگی از سازمان میراث فرهنگی برای مشورت درباره پروژه‌های نیمهتمام و امور مربوط به میراث فرهنگی بویژه موضوعات مهمی که در فهرست موقت جهانی آثار وجود دارد و همچنین تپه‌هایی که سند تمدن لرستان است به این استان آمدیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه دستور آزادسازی قلعه فلک الافلاک در سطح ملی صادر شده ولی در اجرا باید همه همدلی کنند و امیدواریم که دست اندرکاران مدیریت شهری و مقامات استان این کار را به راحتی حل کنند چرا که این اثر می‌تواند اولین ثبت جهانی در لرستان شود.

او با اشاره به اینکه لرستان از دید توریسم موقعیتی استراتژیک دارد، افزود: خوشبختانه در سایه دولت تدبیر و امید، مردم و مجموعه مسئولین باید دست به دست هم دهند و برای ثبت مجموعه‌هایی که از شهرت جهانی برخوردارند زمینهسازی کنند چراکه اگر این آثار در فهرست جهانی ثبت شوند از کمکهای جهانی و اعتبارات ویژه برخوردار خواهند شد.

طالبیان سپس درباره اینکه چقدر اعتبار به پروژه‌های لرستان تعلق می‌گیرد، گفت: بحث اعتبار یکی از فاکتورهاست اما موضوع اصلی همدلی دستگاه‏هاست مخصوصاً موسساتی که فضا در اختیار دارند و همچنین عزم راسخ مسئولین و اینکه اعتقاد داشته باشند که این ثروت حق مردم است چراکه با همفکری دستگاه‌ها و جایگزینی دستگاهایی که می‌توانند زمین در اختیار بگذارند می‌توان حریم‌ها را آزاد کرد و به ثبت جهانی نزدیک شد.

معاون میراث فرهنگی کشور با اشاره به اینکه اگر مجموعه فرهنگی و موزه‌ای در اینجا دایر شود یک نفع عام برای کشور و در سطح ملی بویژه برای مردم بومی است افزود: شهرداری و همچنین راه و شهرسازی و منابع طبیعی با واگذاری زمین‏هایی که در اختیار دارند می‌توانند به تسریع ثبت جهانی کمک کنند و بدانند که اگر این‌ها مجموعه پل‌ها و مجموعه آثار فرهنگی احیا، ساماندهی و مرمت شوند منبع اقتصادی شهر از اینجا سرشار خواهد شد.

طالبیان گفت: ما آماده هستیم که مدیریت شهری پا جلو بگذارد و با همفکری این راه را پیش ببریم. مهم نیست چه دستگاهی سود می‌برد بلکه مهم این است که مردم شهر منتفع می‌شوند اشتغال به وجود می‌آید و تمام فضا‌ها ساماندهی می‌شود و این کار در دراز مدت سودش به نفع مردم منطقه و جامعه محلی است.

خبرگزاری ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: