نخستین جشنواره باغ ایران برگزار می‌شود

1393/5/1 ۰۹:۱۴

نخستین جشنواره باغ ایران برگزار می‌شود

مدیر پایگاه میراث جهانی باغ‌های ایرانی از برگزاری نخستین جشنواره‌ی باغ‌های تاریخی ایران در بیرجند، در نیمه‌ی دوم شهریور امسال خبر داد. ناصر مشهدی‌زاده، محوریت برگزاری این جشنواره را 9 باغ ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی دانست و ادامه داد: این جشنواره با هدف معرفی ویژگی‌ها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های محیطی‌، طبیعی‌، گردشگری‌، شهری‌، اجتماعی و فرهنگی باغ‌های تاریخی برگزار می‌شود. همچنین در این جشنواره قصد داریم فرهنگ «هر شهر ایران‌، یک باغ ایرانی» را اشاعه دهیم.

 

 

 

مدیر پایگاه میراث جهانی باغ‌های ایرانی از برگزاری نخستین جشنواره‌ی باغ‌های تاریخی ایران در بیرجند، در نیمه‌ی دوم شهریور امسال خبر داد.

ناصر مشهدی‌زاده، محوریت برگزاری این جشنواره را 9 باغ ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی دانست و ادامه داد: این جشنواره با هدف معرفی ویژگی‌ها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های محیطی‌، طبیعی‌، گردشگری‌، شهری‌، اجتماعی و فرهنگی باغ‌های تاریخی برگزار می‌شود. همچنین در این جشنواره قصد داریم فرهنگ «هر شهر ایران‌، یک باغ ایرانی» را اشاعه دهیم.

او آموزش دادن به مدیران باغ‌های تاریخی در سطح بین‌المللی و اشاعه‌ی فرهنگ حفاظت‌، نگهداری و پاسداشت باغ‌های ایرانی را از دیگر اهداف برگزاری نخستین جشنواره‌ی باغ‌های تاریخی ایرانی دانست و افزود: این جشنواره در سه روز و با برگزاری نمایشگاه‌ها‌، آثار هنری مرتبط و نشست‌های تخصصی در خراسان جنوبی اجرایی می‌شود.

خبرگزاری ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: