سمینار نقد و بررسی آثار دکتر غلامعباس توسلی برگزار می‌شود

1395/12/16 ۱۰:۵۶

سمینار نقد و بررسی آثار دکتر غلامعباس توسلی برگزار می‌شود

سومین سمینار از سلسله سمینارهای جامعه‌شناسان ایرانی و جامعه ایرانی با عنوان نقد آثار، افکار و بزرگداشت علمی و اجتماعی دکتر غلامعباس توسلی برگزار می شود. سمینار نقد و بررسی آثار دکتر غلامعباس توسلی برگزار می‌شود


سومین سمینار از سلسله سمینارهای جامعه‌شناسان ایرانی و جامعه ایرانی با عنوان نقد آثار، افکار و بزرگداشت علمی و اجتماعی دکتر غلامعباس توسلی برگزار می شود.
سمینار نقد و بررسی آثار دکتر غلامعباس توسلی برگزار می‌شود
 
 سلسله سمینار‌های «جامعه ‌شناسان ایرانی و جامعه ایرانی» در نوبت سوم نشست­‌هایی را با هدف بررسی «نسبت آرا و افکار  جامعه‌­شناسان ایرانی با جامعه ایرانی» و «مساله­‌های جامعه‌‌شناختی ایران» برگزار کرده است. نوبت سوم مختص بررسی و نقد آثار و افکار استاد غلامعباس توسلی است که تا کنون نشست‌هایی در انجمن جامعه‌شناسی ایران برگزار شد.
 
نشست‌های برگزار شده و سمینار پیش رو، گام آغازین بررسی انعکاس جامعه ایرانی در آثار جامعه‌شناسان ایرانی است. به عبارت دیگر فهم اینکه جامعه‌شناسان ایرانی تا چه میزان جامعه ایرانی را به موضوع و مساله علم جامعه‌شناسی تبدیل کرده‌اند، هدف این سلسله همایش‌ها است.

نوبت اول که با بررسی آثار دکتر تقی آزاد ارمکی شروع شده بود، با نقد آثار و افکار دکتر فرامرز رفیع‌پور تداوم یافت و نوبت سوم به بررسی آثار دکتر غلام‌عباس توسلی اختصاص یافت. در این زمینه استادانی چون محمدامین قانعی‌راد، سید ضیا هاشمی، آزاد ارمکی، سارا شریعتی، سید حسین سراج زاده، هادی خانیکی، مقصود فراستخواه، نعمت‌الله فاضلی، ایمانی جاجرمی، عباس کاظمی و... به نقد آثار ایشان پرداختند.

بنابراین همایش پایانی که اختتامیه نشست‌های نوبت سوم است، به جمع‌بندی نقد آثار دکتر غلامعباس توسلی، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران و بزرگداشت چند دهه تلاش‌های علمی وی اختصاص دارد.

برگزارکنندگان این همایش انجمن جامعه‌شناسی ایران، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات و جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران هستند. این همایش با حضور استادان، مدیران نهادها و انجمن‌های علمی و دانشجویان و علاقه‌مندان روز دوشنبه ۱۶ اسفند در تالار ابن خلدون از ساعت ۱۴ تا 20 برگزار خواهد شد.

این همایش در محل تالار ابن خلدون دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران واقع در بزرگراه جلال آل احمد، زیر پل گیشا، جنب دانشگاه تربیت مدرس،  برگزار می‌شود.

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: