وزیر علوم: تحریم های علمی ایران بی اثر بود

1395/11/3 ۱۰:۳۶

 وزیر علوم: تحریم های علمی ایران بی اثر بود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تحریم های علمی ایران بی اثر بود و پس از برجام نیز شاهد رشد روزافزون تعاملات و همکاری ها هستیم.


 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تحریم های علمی ایران بی اثر بود و پس از برجام نیز شاهد رشد روزافزون تعاملات و همکاری ها هستیم.
 

محمد فرهادی روز یکشنبه اظهار کرد: اکنون شاهد اقبال چشمگیر دانشگاه های خارجی برای همکاری با مراکز علمی کشور هستیم. وی گفت: طی یک سال اخیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران فوق العاده پیشرفت داشته است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: هر چند که قبل از این یک سال گذشته نیز علاقه مندی های وجود داشت اما اغلب به تعویق می افتاد.
وی ادامه داد: خوبشختانه پس از برجام و علی الخصوص طی این یک سال اخیر تفاهمنامه های همکاری های زیادی بین دانشگاه های کشور با مراکز علمی سایر کشورها منعقد شده است.
فرهادی یادآور شد: کشورهای زیادی از تمامی قاره های جهان همچون ژاپن، کره جنوبی، چین، روسیه، فرانسه، آلمان، اتریش و غیره خواستار افزایش همکاری های علمی هستند و تفاهمنامه های متعددی نیز در این زمینه منعقد شده است.
وی تصریح کرد: دوره های آموزشی و تحقیقاتی مشترک با دانشگاه های خارجی اکنون راه اندازی شده و در حال برگزاری است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: طی یک سال اخیر بیش از 140 تحقیق علمی و پژوهشی مشترک عمدتا با دانشگاه های اروپایی صورت گرفته، همچنین با اتحادیه اروپا تفاهمنامه هایی منعقد و چندین پروژه بزرگ در حد 7 یا 8 میلیون یورو بین مراکز علمی ایران با بعضی از کشورهای عضو این اتحادیه شروع شده است.
فرهادی خاطرنشان کرد: عمده فعالیت های آموزشی و پژوهشی مشترک با سایر کشورها پس از برجام صورت گرفته شده است.
وی یادآور شد: با توجه به شرایط علمی کشور حتی اگر کشوری نقض کننده برجام نیز باشد؛ هیچ خللی در رشد شتاب علمی کشور صورت نمی گیرید، هیچ تاثیری در رشد علمی کشور نخواهد داشت زیرا در وهله نخست به خود متکی هستیم و نیز اقدامات عملی را شروع کرده ایم.

منبع: ایرنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: