وزیر فرهنگ : هیچ چیز جای مطالعه کتاب را نمی‌گیرد

1395/7/4 ۱۱:۲۴

وزیر فرهنگ : هیچ چیز جای مطالعه کتاب را نمی‌گیرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همزمان با آغاز سال تحصیلی با حضور در دبیرستان البرز، ضمن بیان فواید مطالعه کتاب، گفت: هیچ چیز جای مطالعه کتاب را نمی‌گیرد.


 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همزمان با آغاز سال تحصیلی با حضور در دبیرستان البرز، ضمن بیان فواید مطالعه کتاب، گفت: هیچ چیز جای مطالعه کتاب را نمی‌گیرد.

 
 به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی صبح امروز (3 مهرماه) همزمان با آغار سال تحصیلی سال 1395 با حضور در دبیرستان البرز در جمع دانش‌آموزان اظهار کرد: هیچ‌چیز جای مطالعه کتاب را نمی‌گیرد. وقتی کتاب مورد علاقه خود را مطالعه می‌کنید به کُنه دانش و عمق مفاهیم آن پی می‌برید و آموخته‌ها ملکه ذهن شما می‌شوند.

جنتی گفت: امروز تحولات شگرفی را در دنیای مجازی می‌بینیم. دنیای بسیار وسیعی در برابر همه ما گشوده شده است که راه را برای کسب علم و دانش بشر فراهم ساخته، اما استفاده بهینه از این امکان مهم بسیار بااهمیت است.

وی افزود: اگر در روزگاری ما فقط در چهارچوب کتابخانه‌های اطراف خود می‌توانستیم به کتاب موردنیاز خود دست یابیم، امروز در فضای مجازی به بزرگترین کتابخانه‌های دنیا می‌توانیم دسترسی داشته باشیم؛ اما مهم نحوه استفاده از آن است و این وظیفه به عهده معلمان و مربیان است که دانش‌آموزان بتوانند بیشترین بهره را ببرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: مدسه نقطه دوستی‌هاست و شخصیت انسان در آن شکل می‌گیرد و باید بیش از پیش از وجود خود مراقبت کنید و مواظب روح و جسم خود باشید. وقتی شما با عشق و شادی به مدرسه و کلاس درس پای مینهید و با رضایت و امید برمی‌گردید، بی‌تردید آینده‌ای روشن در انتظار شماست.

جنتی گفت: مدرسه خانه دوم همه ما است و شخصیت انسان پس از خانواده در این محیط شکل می‌گیرد و اینجاست که آینده شما رقم می‌خورد و سعادت آینده شما فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: کسب علم و دانش، امری مقدس است که مورد تأکید پیامبر اسلام (ص) بوده است که فرموده‌اند: «ز گهواره تا گور دانش بجوی»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اظهار کرد: کشور ما در طول سه دهه گذشته، شاهد پیشرفت‌های علمی شگفت‌انگیزی بوده که معلول تلاش معلمان و مربیان و دانش‌آموزان سختکوش بوده است.

جنتی خطاب به دانش‌آموزان حاضر گفت: شما فرزندان، آینده‌ساز ایران هستید. سرزمینی کهن و تاریخی که مردمانش در طول هزارهای گذشته به دانش‌دوستی و دانش‌جویی شهرت داشته‌اند. همان‌طور که پیامبر اکرم (ص) خطاب به سلمان فارسی فرموده‌اند: «اگر دانش در ثریا باشد مردمانی از ایران به آن دست می‌یابند»

وی افزود: شما وارثان برحق دانشمندان، مشاهیر و نخبگان بزرگ ایران هستید؛ ستارگان درخشانی مثل ابوریحان بیرونی، زکریای رازی، بوعلی سینا و شاعران و ادیبان نامداری همچون سعدی و حافظ و فردوسی و مولانا و وارث هنرمندان و معماران این سرزمین که آثارشان در دنیا زبانزد همگان است. شما می‌توانید دوران شکوهمند علمی ایران را احیا کنید و در نوآوری علمی پیشتاز باشید.
 
جمهوری اسلامی ایران اهتمام جدی به امر آموزش فرزندان خود دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امسال ١٣ و نیم میلیون دانش‌آموز به ١٠٦ هزار مدرسه در کشور می‌روند و جمهوری اسلامی ایران اهتمام جدی به امر آموزش فرزندان خود دارد و حتی کلاس‌های ٢ تا ٣ نفره در دورترین نقاط کشور برپا کرده تا همه آحاد ملت بتوانند از دانش استفاده کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: امروز نیروهای متخصص جوان در سطح جهان نمونه‌اند؛ در پزشکی و علوم انسانی و سایر علوم. تعداد مهندسان ایرانی نسبت به جمعیت آن در دنیا بیش از همه است.

وی گفت: دانش‌آموزان ما در المپیادها افتخارات زیادی آفریده‌اند و مجتمع البرز هم از آغاز تا امروز، ستارگان درخشانی را در علم و دانش تحویل جامعه داده است.

جنتی تأکید کرد: تفاوت ما با دیگران در این است که در کنار علم و دانش و فراگیری آن، به اخلاق و تذهیب‌نفس هم می‌پردازیم. همان‌طور که پیامبر اکرم (ص) برای نشر اخلاق مبعوث شدند و رسالت اصلی کتاب قرآن هم تزکیه و تذهیب‌نفس و سپس آموختن دانش بود.

دانش عاری از معرفت، ارزشی ندارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: فروتنی و رعایت نظم و وفای به عهد و خوش‌اخلاقی و راستگویی و صداقت را باید در اینجا تمرین کنیم تا معرفت ما افزون شود، چون دانش عاری از معرفت، ارزشی ندارد و از این طریق می‌توان از گزند ناملایمات روزگار مصون ماند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز (3 مهرماه) همزمان با آغاز سال تحصیلی، زنگ دبیرستان البرز را به صدا درآورد.
 
در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی با موضوع دفاع مقدس گشایش یافت که انتشارات سوره سبز آثار خود را در آن با تخفیف 40 درصد عرضه می‌کند. انتشارات سوره سبز در حوزه دفاع مقدس فعالیت می‌کند.

منبع: ایبنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: