«شب درخشش قرآن مجید در مغرب زمین»

1395/6/24 ۰۷:۴۶

«شب درخشش قرآن مجید در مغرب زمین»

مجله بخارا «شب درخشش قرآن مجید در مغرب زمین» را همچون دیگر شبهای قرآنی با همکاری بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار برگزار می کند. این مراسم روز چهارشنبه 24 شهریور 1395، ساعت 5 عصر در کانون زبان فارسی برگزار می گردد. در این مراسم درباره ترجمه و تفسیر جدیدی که به زبان انگلیسی توسط هارپر وان، انتشارات بزرگ آمریکایی، منتشر شده از طریق ارتباط ماهواره ای با دکتر سید حسین نصر بحث خواهد شد.

مجله بخارا «شب درخشش قرآن مجید در مغرب زمین» را همچون دیگر شبهای قرآنی با همکاری بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار برگزار می کند.

این مراسم روز چهارشنبه 24 شهریور 1395، ساعت 5 عصر در کانون زبان فارسی برگزار می گردد.

در این مراسم درباره ترجمه و تفسیر جدیدی که به زبان انگلیسی توسط هارپر وان، انتشارات بزرگ آمریکایی، منتشر شده از طریق ارتباط ماهواره ای با دکتر سید حسین نصر بحث خواهد شد. در تمام طول جلسه دکتر نصر از طریق مجازی حضور خواهد داشت و به سئوالات دانشجویان و استادان پاسخ می گوید. همچنین در این مراسم استادان: دکتر سید مصطفی محقق داماد و دکتر نصرالله پورجوادی درباره این ترجمه سخنرانی خواهند کرد.

هنگامی که چندین سال پیش ناشر از دکتر سید حسین نصر دعوت کرد تا ترجمه ای نو از این کتاب ارائه دهد، دکتر نصر تنها به این شرط پذیرفت که گرچه این نسخۀ جدید با استفاده از زبان امروز خواهد بود هیچ محقق غیرمسلمانِ غربی که اعتقادی به تقدس آن ندارد در راهنمایی و نگارش این ترجمه نقش نداشته باشد و باید بر مبنای سنت کلاسیک اسلامی تدوین شود. و افزون بر این نباید تفاسیر بنیادگرایانه یا مدرن که طی دو قرن گذشته در برخی از کشورهای اسلامی باب شده است در آن راه یابد.

حاصل آن نسخه ای مجمل و معتبر شد. علاوه بر مقدمۀ دکتر نصر، تمام آیات یک به یک تفسیر شده اند و مقالاتی تکمیلی نیز به موضوعاتی نظیر تأثیر قرآن مجید بر هنر،علم و قانون اسلامی می پردازند و دیدگاه های قرآن مجید را درباره دیگر ادیان، دیگر اقوام و حقوق بشر، جنگ، مرگ و زندگی پس از مرگ مطرح می کنند.

دکتر نصر درباره ترجمه چنین یادآور می شود: «ما کوشیده ایم تا از تمام امکانات زبان انگلیسی بهره بگیریم بدون آن که بخواهیم به کلمات کاملاً باب روز متوسل شویم که در این صورت طولی نمی کشد که ترجمه ما نیز منسوخ خواهد شد. و نیز کوشیده ایم که ترجمه تا حد ممکن فصیح باشد، تلاش کرده ایم که فصاحت تقلیدناپذیر قرآن مجید را به نحوی نشان دهیم.»

نشانی : خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، شماره 12

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: