شهیدی: دانشگاه آزاد اسلامی دین خود را به ایثارگران ادا کرده است

1395/5/31 ۰۹:۴۲

 شهیدی: دانشگاه آزاد اسلامی دین خود را به ایثارگران ادا کرده است

بی‌شک دانشگاه آزاد اسلامی مصداق بارز تحقق وعده تحصیل برای همه است؛ شاهد این گفته، حضور حدود 200 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در این دانشگاه مردمی است. نگاه آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی در مقام رئیس هیات‌موسس و هیات‌امنای این دانشگاه که سال‌ها فرمانده دفاع مقدس بوده و همچنین نگاه حمید میرزاده به این دانشجویان در راستای خدمات‌رسانی بهتر است.

 

 سارا طاهری:  بی‌شک دانشگاه آزاد اسلامی مصداق بارز تحقق وعده تحصیل برای همه است؛ شاهد این گفته، حضور حدود 200 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در این دانشگاه مردمی است. نگاه آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی در مقام رئیس هیات‌موسس و هیات‌امنای این دانشگاه که سال‌ها فرمانده دفاع مقدس بوده و همچنین نگاه حمید میرزاده به این دانشجویان در راستای خدمات‌رسانی بهتر است. این امر موجب شده خدمات‌رسانی این دانشگاه به دانشجویان شاهد و ایثارگر در جایگاه ویژه‌ای قرار گیرد تا جایی که اولین دانشگاهی که ماده 62 قانون جامع را در کشور اجرا کرد، دانشگاه آزاد اسلامی بود که از دوران ریاست میرزاده یعنی مهر سال 92 اجرایی شد. اینک دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی مشکلی برای انتقالی و تغییر رشته ندارند. غیر از اینها برای کسانی که مشمول قانون جامع نمی‌شوند تسهیلاتی از قبیل تقویت بنیه علمی آنها، تخفیف شهریه میهمانی و... در نظر گرفته شده است. ساخت 49 یادمان شهدا در واحدهای دانشگاهی، آمادگی کامل اجرای قانون جامع ایثارگران، دیدار با خانواده شهدا، تخفیف شهریه، اشتغال، طراحی سامانه آماری مشارکت با بنیاد شهید و ایثارگران، برگزاری المپیاد علمی، فرهنگی و ورزشی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر و... تنها بخش کوچکی از خدمات بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان به دانشجویان شاهد و ایثارگر است.

دیروز هم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به همراه برخی معاونان خود به بنیاد شهید و امور ایثارگران رفت تا در دومین جلسه ستاد مرکزی شاهد و ایثارگران این دانشگاه تصمیمات ویژه دیگری برای دانشجویان شاهد و ایثارگر گرفته شود. میرزاده در این جلسه که با حضور سیدمحمد علی‌شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر از حضور خانواده شاهد و ایثارگر در این دانشگاه ابراز خرسندی کرد. او جمهوری اسلامی را یکی از رزق‌های ایثارگران و شهدا خواند و گفت: «73 درصد دانشجویان از خانواده شاهد و ایثارگر در این دانشگاه که بالغ بر 118 هزار نفر هستند حضور دارند، به عبارتی دیگر 10 درصد کل دانشجویان این دانشگاه را این عزیزان تشکیل می‌دهند، علاوه‌بر آن صدهزار نفر از ایثارگران دیگر و بسیجیان در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و به‌رغم اینکه تحت پوشش قانون جامع ایثارگران نیستند، از تسهیلات و تخفیفات دانشگاه بهره‌مند هستند.»
او در ادامه سخنان خود تاکید کرد: «دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی دغدغه پرداخت شهریه نداشته باشند و در هر مقطع تحصیلی که بخواهند می‌توانند بدون دغدغه مادی به تحصیل در این دانشگاه بپردازند.» استخدام ممتازین دکتری شاهد و ایثارگر که در همایش شاهد و ایثارگر معرفی شده‌اند، مژده دیگری بود که رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه مطرح کرد. میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از خدمتگزاری 73 درصد از خانواده شاهد و ایثارگر بسیار خرسند است، ادامه داد: «علاوه‌بر 118 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر مشمول قانون جامع ایثارگران، 100 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر غیرمشمول این قانون نیز در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند که برای این دسته از عزیزان نیز تخفیف شهریه 10 تا 50 درصدی در نظر گرفته شده است.»
به گفته او، طبق دستورات آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، آمادگی اجرای قانون جامع ایثارگران در این دانشگاه وجود دارد و دانشگاه پیشگام اجرای این قانون است و باید مفاد آن در مورد تمام آزادگان دانشگاه آزاد اسلامی به‌طور کامل اجرا شود. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه آماده‌ هستیم تمام دانشجویان ممتاز ایثارگر را به‌عنوان عضو هیات‌علمی استخدام کنیم، گفت: «در این راستا از تعداد 157 دانشجوی ممتاز ایثارگر که قرار بود در این دانشگاه استخدام شوند، کار استخدام 47 نفر به اتمام رسیده است.» او اعلام کرد دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد شرکت‌های دانش‌بنیان را برای اشتغال خانواده شهدا و ایثارگران راه‌اندازی کند.

  شهیدی: دانشگاه آزاد اسلامی دین خود را نسبت به شهدا و ایثارگران ادا کرده است
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در این جلسه طی سخنانی تاکید کرد که دانشگاه آزاد اسلامی دین خود را نسبت به شهدا و ایثارگران ادا کرده است. به گفته سیدمحمد علی‌شهیدی، دوهزار و 214 نفر از جمعیت شاهد و ایثارگر جزء کارکنان این دانشگاه هستند. او با بیان اینکه بیش از سه میلیون نفر از مردم ایران از ایثارگران هستند، ادامه داد: «سرپرستی این عزیزان به بنیاد شهید و ایثارگران واگذار شده و ما در ارتباط با آموزش آنان وظیفه سنگینی برعهده داریم که خوشبختانه با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی توانسته‌ایم این امر را به‌خوبی انجام دهیم.» او با بیان اینکه 46 نفر از شهدای مدافع حرم از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هستند به مصوبات اولین جلسه این ستاد اشاره کرد و گفت: «خوشبختانه تعامل بسیار خوبی میان بنیاد شهید و دانشگاه آزاد اسلامی برقرار است و با حضور حمید میرزاده به عنوان رئیس این دانشگاه، بسیاری از مشکلات برطرف شده است.» در پایان این جلسه سیدمحمدعلی شهیدی با اهدای لوحی از زحمات و حمایت‌های حمید میرزاده از خانواده شهدا و ایثارگران تقدیر کرد.

منبع: فرهیختگان

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: