تایید حکم روسای 5 دانشگاه‌علوم پزشکی در شورا

1393/4/11 ۱۳:۰۶

تایید حکم روسای 5 دانشگاه‌علوم پزشکی در شورا

بررسی نحوه اجرایی شدن سند تحول نظام آموزشی کشور و تعیین روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی ایلام، بابل، بوشهر، زنجان و قم، مهمترین برنامه جلسه عصر سه‌شنبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود. بررسی نحوه اجرایی شدن سند تحول نظام آموزشی کشور و تعیین روسای دانشگاه های علوم پزشکی ایلام، بابل، بوشهر، زنجان و قم، مهمترین برنامه جلسه عصر سه شنبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

 

 

 

بررسی نحوه اجرایی شدن سند تحول نظام آموزشی کشور و تعیین روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی ایلام، بابل، بوشهر، زنجان و قم، مهمترین برنامه جلسه عصر سه‌شنبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

بررسی نحوه اجرایی شدن سند تحول نظام آموزشی کشور و تعیین روسای دانشگاه های علوم پزشکی ایلام، بابل، بوشهر، زنجان و قم، مهمترین برنامه جلسه عصر سه شنبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

در این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست حسن روحانی برگزار شد، وزیر آموزش و پرورش و دبیر شورای عالی آموزش و پرورش گزارشی از روند پیشرفت سند تحول نظام آموزشی کشور و نقشه راه تعیین شده برای اجرای این سند را به شورا ارائه کرده و اعضای شورا نیز دیدگاه ها و پیشنهادات خود را در این زمینه مطرح کردند.

رییس جمهور در سخنان کوتاهی با تاکید براهمیت نظام آموزش و پرورش کشورگفت: آموزش و پرورش اصلی ترین بخش کشور در زمینه تربیت نیروی انسانی آینده و تقویت زیرساخت های کشور است و پایه اصلی فرهنگ کشور محسوب می شود که اگر در مسیر درست قرار بگیرد ، این امیدواری وجود دارد که بخش های دیگر نیز کارهای خود را بدرستی انجام دهند.

در این جلسه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، با ریاست دکتر علی دل پیشه، دکتر سیدمظفر ربیعی، دکتر علیرضا رییسی، دکتر علیرضا بیگلری و دکتر ابوالفضل ایرانی خواه به ترتیب به عنوان روسای دانشگاههای علوم پزشکی ایلام، بابل، بوشهر، زنجان و قم موافقت کردند.

دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز درخصوص این جلسه اظهار داشت: از زمان ابلاغ سند تحول آموزش و پرورش تاکنون بیش از دو سال را گذرانده ایم و مسئولان آموزش و پرورش نیز تلاش زیادی را برای اجرایی کردن آن داشته اند.

وی گفت: در این جلسه وزیر آموزش و پرورش و دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به ارائه گزارشی از پیشرفت های صورت گرفته برای اجرایی شدن سند تحول آموزش و پرورش ارائه کردند.

وی افزود: اولویت های اصلی درخصوص برنامه درس ملی، مسائل مربوط به استعدادیابی، مشاوره و خلاقیت که زیرنظام های اصلی سند تحول آموزش و پرورش هستند از اهم موضوعات ارائه شده در گزارش مذکور بودند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نقشه راهی برای اجرایی شدن سند تحول آماده شده بود که بخشی از آن نیز در جلسه ارائه شد که پیشنهادهایی از مواردی از سند که قابلیت اجرایی شدن در کوتاه مدت را دارد در آن مورد توجه قرار گرفته بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز نکاتی را پیراموان این گزارش ارائه کردند .

دکتر مخبر دزفولی گفت: در جمع بندی موضوع رئیس جمهور با بیان اهمیت آموزش و پرورش و این نکته که آموزش و پرورش اصلی ترین بخش برای تربیت نسل آینده و زیرساخت های کلان کشور است مقرر کرد ادامه بحث و جمع بندی نهایی در جلسه آینده پس از ارائه تمام بخش های گزارش انجام شود .

خبرگزاری ایسنا

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: