«فهرستنامه های كتابشناسی های ایران» منتشر شد

1395/2/26 ۱۲:۱۹

«فهرستنامه های كتابشناسی های ایران» منتشر شد

«فهرستنامه کتابشناسی های ایران» تالیف ایرج افشار به کوشش ایران ناز کاشیان از سوی موسسه خانه کتاب منتشر شد. «فهرستنامه کتاب شناسی های ایران» از مهمترین منابع پژوهشی حوزه ایران شناسی و از نخستین ابزارهای کتاب شناسی است که شادروان استاد ایرج افشار در تولید آن پیشگام شد و در نخستین شماره نشریه ایرانشناسی (نشریه مرکز تحقیق و مطالعه تمدن و فرهنگ ایران و خاورمیانه، دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، 1342 ش) آن را انتشار داد.

دبا: «فهرستنامه کتابشناسی های ایران» تالیف ایرج افشار به کوشش ایران ناز کاشیان از سوی موسسه خانه کتاب منتشر شد.

«فهرستنامه کتابشناسی های ایران» از مهمترین منابع پژوهشی حوزه ایران شناسی و از نخستین ابزارهای کتاب شناسی است که شادروان استاد ایرج افشار در تولید آن پیشگام شد و در نخستین شماره نشریه ایرانشناسی (نشریه مرکز تحقیق و مطالعه تمدن و فرهنگ ایران و خاورمیانه، دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، 1342 ش) آن را انتشار داد.

گنجینه پژوهشی ایرج افشار که اکنون بر بسیاری از برنامه های برجا مانده از آن استاد نظارت دارد و خانه کتاب، مرکزی که مسائل مربوط به کتاب را با دیدگاهی فنی دنبال می کند بر آن شدند تا ویراست جدیدی از «فهرستنامه کتابشناسی های ایران» را در برنامه انتشاراتی خود قرار دهند .

ایران ناز کاشیان که مسئولیت تداوم انتشارمقالات فارسی را بر عهده دارد با توجه به یادداشت های استاد افشار و با در نظرگرفتن منابع منتشر شده پس از 1342 ش و نیز با مراجعه به منابع برای حصول اطمینان از صحت و دقت اطلاعات کتابشناختی، «فهرستنامه کتابشناسی های ایران» را برای انتشار آماده کرد.

این کتاب در دو بخش، «کتابشناسی های عمومی» و« کتابشناسی های اختصاصی»  تهیه شده است.

«فهرستنامه کتابشناسی های ایران» تألیف ایرج افشار؛ به کوشش ایران ناز کاشیان،  در 380 صفحه با شمارگان یکهزار نسخه به قیمت(گالینگور20 هزار تومان و شومیز 15000 هزار تومان) از سوی موسسه خانه کتاب منتشر شده  و در اختیار ایران شناسان، کتابشناسان و فهرستنگاران و هۀ علاقمندان به کاربردهای منابع مرجع، قرار گرفته است.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: