آيت الله هاشمي رفسنجاني :دانشگاه آزاد بايد تحقيق و پژوهش را جدي بگيرد

1394/11/11 ۰۷:۳۰

آيت الله هاشمي رفسنجاني :دانشگاه آزاد بايد تحقيق و پژوهش را جدي بگيرد

آيت الله هاشمي رفسنجاني تاکيد کرد: دانشگاه آزاد براي اينکه بتواند به صورت بنيادي در خدمت نظام باشد، بايد تحقيق و پژوهش را جدي بگيرد.


 

آيت الله هاشمي رفسنجاني تاکيد کرد: دانشگاه آزاد براي اينکه بتواند به صورت بنيادي در خدمت نظام باشد، بايد تحقيق و پژوهش را جدي بگيرد.

به گزارش مرکز حوزه رياست و روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي، آيت الله هاشمي رفسنجاني در دهمين اجلاس هيأت امناي مرکزي دانشگاه آزاد اسلامي ، با تقدير از خدمات دکتر ميرزاده و معاونان دانشگاه و ابراز خرسندي از روند رو به رشد دانشگاه آزاد اسلامي، براي دکتر ميرزاده و مجموعه دانشگاه آرزوي موفقيت کرد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به برخي دستاوردهاي پژوهشي و فناورانه دانشگاه آزاد اسلامي نظير خودروهاي برقي و خورشيدي و موفقيت آنها در نمايشگاه هاي بين المللي، اظهار داشت: اين دانشگاه مي تواند در حل مشکلات بزرگ کشور مانند آلودگي هوا کمک کند.

ايشان با اشاره به ملاقات هاي خود با سفرا و مقامات بلندپايه کشورهاي خارجي، به استقبال اين مقامات از انجام همکاري هاي گسترده با دانشگاه آزاد اسلامي خبر داد و گفت: در شرايط پسابرجام، اين موضوع يک فرصت بزرگ براي دانشگاه آزاد اسلامي است .

آيت الله هاشمي رفسنجاني با تشکر از راه اندازي سامانه هاي آزاد اکسپو و ساها در دانشگاه آزاد اسلامي ابراز اميدواري کرد اين سامانه ها به تجاري سازي علم و پژوهش در کشور کمک کنند.

وي با تأکيد بر اينکه دانشگاه آزاد اسلامي تاکنون در عرصه آموزشي به وضعيت قابل قبولي رسيده است، ابراز اميدواري کرد با تلاش ها و

برنامه هاي موجود، اين موفقيت در عرصه هاي پژوهشي و تحقيقاتي نيز خود را نشان دهد.

هاشمي رفسنجاني به مشکلات کشور در زمينه آب و خاک به پتانسيل هاي علمي و فيزيکي دانشگاه آزاد اسلامي براي ترويج و توسعه کشاورزي علمي اشاره کرد و توصيه کرد با استفاده از تکنولوژي و علم روز، براي صرفه جويي در آب، خاک و نيروي انساني، کشاورزي گلخانه اي در دانشگاه آزاد اسلامي ايجاد شود.

رئيس هيأت امناي دانشگاه آزاد اسلامي با تأکيد بر اينکه ايران بايد به سمت استقلال غذايي برود، اين امر را هم زمينه ساز اشتغال براي دانشجويان و فارغ التحصيلان ايراني و هم زمينه ساز اکتشاف و تحقيق در زمينه کشاورزي و هم مروج آموزش به مردم و کشاورزان دانست.

دکتر حميد ميرزاده هم در اين جلسه، ضمن ارائه گز‌ارشي از فعاليت هاي دانشگاه آزاد اسلامي، به جذب هيأت علمي در واحدهاي اين دانشگاه اشاره کرد و گفت: تا پايان فراخوان ثبت نام جديد جذب هيأت علمي که خردادماه 95 خواهد بود جمعاً 11هزار عضو جديد با درجهphdبه مجموعه اعضاي هيات علمي فعلي دانشگاه آزاد اسلامي اضافه خواهد شد به طوري که در سال آينده اعضاي هيأت علمي با درجه دکتري دانشگاه آزاد اسلامي بيش از 25هزار نفر خواهد بود.

وي با استقبال از پيشنهادهاي آيت الله هاشمي رفسنجاني، تأکيد کرد: مديران دانشگاه آزاد اسلامي اينگونه پژوهش هاي کاربردي را در رأس ‌برنامه هاي خود قرار داده اند و شاهد آن سامانه آزاد اکسپو است که محصولات تجاري سازي شده تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي نسبت به عرضه و فروش محصولات خود اقدام کرده اند.در اين جلسه، پس از ارائه توضيحات دکتر واشقاني فراهاني درخصوص پژوهشگاه مرکزي دانشگاه آزاد اسلامي، اساسنامه اين پژوهشگاه به تصويب اعضاي جلسه رسيد .

منبع: اطلاعات

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: