جشنواره "آیین مطهر" همزمان با سالگرد شهادت علامه مطهری برگزار می شود

1393/1/27 ۲۳:۵۶

جشنواره

رییس ستاد بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد شهادت علامه مرتضی مطهری از برگزاری دومین جشنواره سراسری ˈآیین مطهرˈ در اردیبهشت سالجاری در تهران خبر داد.

رییس ستاد بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد شهادت علامه مرتضی مطهری از برگزاری دومین جشنواره سراسری ˈآیین مطهرˈ در اردیبهشت سالجاری در تهران خبر داد.

 ˈمحمدرضا جعفری جلوهˈ عصر روز چهارشنبه در دیدار با آیت الله ˈعبدالنبی نمازیˈ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان اظهار داشت: امسال همزمان با بزرگداشت سالگرد شهادت این شهید والامقام، جشنواره آئینه مطهر در عرصه ˈهنرهای تجسمیˈ برگزار می شود.

وی با بیان اینکه نخستین جشنواره آئینه مطهر سال گذشته در عرصه ˈادبیات و شعرˈ برگزار شد، ابراز امیدواری کرد در سال های آینده این جشنواره در عرصه تصویری بویژه فیلم و سمعی و بصری گام های بلندی بردارد.

وی با تشریح برنامه های سی و پنجمین سالگرد شهادت علامه فیلسوف شهید مرتضی مطهری خاطرنشان کرد: این ویژه برنامه ها در هفته اول و دوم اردیبهشت امسال با همکاری دستگاه ها و دوستداران این شهید در دانشگاه ها، حوزه ها، مدارس، مراکز فرهنگی نظامی و مساجد برگزار می شود.

قائم مقام بنیاد علمی و فرهنگی علامه شهید مرتضی مطهری، برگزاری همایش های تخصصی در محافل حوزوی و دانشگاهی را از دیگر برنامه های سالگرد شهید مطهری بیان کرد.

وی هدف از دیدار اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد استاد شهید مطهری با علما را با توجه به اینکه آنان با شهید مطهری مانوس بوده اند، اخذ نگاه و دیدگاه آنان به این شهید تاریخ سازعنوان کرد و افزود: دیدگاه علما در شناخت علامه فیلسوف مطهری برای نسل جوان حائز اهمیت است.

جعفری جلوه با بیان اینکه چند سالی است دبیرخانه ای در بنیاد علمی فرهنگی شهید مطهری متمرکز شده است، یادآور شد: هدف از تاسیس این دبیرخانه تبیین اندیشه، شخصیت و تدوام اندیشه شهید مطهری است.

دبیر ستاد ستاد بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد شهادت علامه مرتضی مطهری نیز از تولید نرم افزار چند رسانه ای ویژه آثار شهید مطهری برای نخستین بار جهت گوشی های همراه خبر داد.

ˈبهروز اثباتیˈ گفت: جست و جو، انتخاب، کپی و انتقال از جمله قابلیت های این نرم افزار چند رسانه ای است.

وی اظهار داشت: در دومین جشنواره ˈآیین مطهرˈ که در عرصه ˈهنرهای تجسمیˈ برگزار خواهد شد، آثار نقاشی، گرافیک و طراحی درباره شخصیت علمی شهید مطهری پذیرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه، برگزیدگان این جشنواره پانزدهم اردیبهشت امسال در آیینی معرفی و تجلیل خواهند شد، افزود: آثار برگزیده به مدت یک هفته در معرض دید عموم قرار می گیرد.

اثباتی همچین راه اندازی وبلاگ ها را از برنامه های حوزه مجازی ستاد بزرگداشت سالگرد استاد شهید مطهری بیان کرد و گفت: چندین هزار مقاله در باره شخصیت علمی این شهید والامقام در این وبلاگ ها قرار گرفته است.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: