اقوام ایرانی در میدان آزادی چادر می‌زنند

1392/12/13 ۱۰:۴۹

اقوام ایرانی در میدان آزادی چادر می‌زنند

دبیر جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایرانی از برپایی چادر‌ها و استقرار اقوام ایرانی و برگزاری نمایشگاه «فرهنگ و سبک زندگی ایرانی - اسلامی» به مدت یک ماه در ضلع شمال شرقی میدان آزادی خبر داد. نخستین نمایشگاه و جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایرانی با رویکرد سبک زندگی ایرانی – اسلامی از ۱۵ اسفند ۹۲ تا ۱۳ فروردین ۹۳ با حضور اقوام و عشایر، ارایه و نمایش هنر و فرهنگ بومی نقاط مختلف کشور در میدان آزادی تهران برگزار می‌شود.

 

دبیر جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایرانی از برپایی چادر‌ها و استقرار اقوام ایرانی و برگزاری نمایشگاه «فرهنگ و سبک زندگی ایرانی - اسلامی» به مدت یک ماه در ضلع شمال شرقی میدان آزادی خبر داد.

نخستین نمایشگاه و جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایرانی با رویکرد سبک زندگی ایرانی – اسلامی از ۱۵ اسفند ۹۲ تا ۱۳ فروردین ۹۳ با حضور اقوام و عشایر، ارایه و نمایش هنر و فرهنگ بومی نقاط مختلف کشور در میدان آزادی تهران برگزار می‌شود.

فرزاد قاسم‌زاده(دبیر جشنواره) از برپایی چادر‌ها و استقرار اقوام ایرانی و برگزاری نمایشگاه «فرهنگ و سبک زندگی ایرانی - اسلامی» به مدت یک ماه در ضلع شمال شرقی میدان آزادی خبر داد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹، هدف از برگزاری این جشنواره را نمایش جلوه‌های فرهنگ و زندگی بومی مردم کشورمان با رویکرد حفظ و احیای سبک زندگی ایرانی – اسلامی ذکر کرد و افزود: با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری بر احیای سبک زندگی ایرانی - اسلامی با اتکا به داشته‌های فرهنگ بومی، این جشنواره در آستانه نوروز به مدت یک ماه به صورت گسترده و با بخش‌ها و برنامه‌های متنوع در میدان آزادی تهران برگزارخواهد شد و با برپایی ده‌ها غرفه فرهنگی، کارآفرینی، صنایع دستی و هنرهای سنتی، بازارچه خود اشتغالی، ارایه برنامه‌های فرهنگی هنری اقوام ایرانی، نمایش سبک‌های سنتی و اصیل زندگی و اشتغال بومی مناطق مختلف ایران، ضمن ایجاد فضایی نشاط انگیز برای شهرنشینان خسته از هیاهوی شهری، عرصه‌ای آموزشی برای آشنایی نسل جوان با اصالت‌های فرهنگ خودی فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: هجوم بی‌رحمانه و همه جانبه فرهنگ غرب، یکسان سازی امروز جهان با تمام توانایی رسانه‌ای و جاذبه‌های کاذب، در حال نابودی شیوه‌های بومی زندگی همچون زندگی عشایری است و نمایش تنوع موجود در این شیوه از زندگی در کنار ریشه‌های درخشان زندگی ایلی می‌تواند فرصتی برای رهایی انسان خسته از زندگی شهری وتلنگری برای بازگشت او به هویت اصیلش باشد.

دبیر جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایرانی معرفی فرهنگ اقوام مختلف ایران با تأکید بر ارزش‌های دینی و فرهنگی و اشاعه و گسترش عناصر مثبت فرهنگی اقوام مختلف ایرانی به منظور تقویت و انسجام نظام فرهنگی کشور را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد و گفت: ثبت و ضبط علوم، فنون و صناعات سنتی اقوام مختلف ایرانی و معرفی آن به مخاطبان برای آشنایی با شیوه عمل پیشینیان و جلوگیری از فراموشی آن‌ها از دیگر محور‌ها و دستاوردهای این جشنواره خواهد بود.

قاسم‌زاده با تاکید بر وجوه فرهنگی، هنری، تفریحی و آموزشی این جشنواره اظهار داشت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مشارکت دستگاه‌های مختلف به ویژه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۹، موسسه فرهنگی ایل قشقایی، مجموعه فرهنگی هنری آزادی، سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس، رادیو اقتصاد، فرهنگ سرای کار، سازمان رفاه و خدمات مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، روزنامه دنیای نوین کسب و کار، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، شرکت پارس ارتباط و دیگر نهاد‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی اقوام ایرانی، بسته‌ای از برنامه‌های متنوع را در این جشنواره برای اقشار مختلف و به ویژه نوجوانان و جوانان فراهم ساخته و علاوه بر برپایی غرفه‌های متعدد، مجموعه‌ای از ورزش‌ها و بازی‌های بومی و سنتی، نمایش‌های خیابانی و می‌دانی، موسیقی اقوام، جشن‌های عصرانه فرهنگی، مسابقات خانوادگی و گروهی را برای ایجاد نشاط، انس و همدلی بین شهروندان ارایه خواهد کرد.

دبیرخانه دبیر جشنواره فرهنگی اقوام ایرانی در فرهنگ سرای رویش به نشانی میدان فتح، خیابان شهید واشقانی فراهانی، خیابان شهید وادی‌زاده میزبان علاقمندان است و شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۶۶۶۸۸۵۵۲تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rouiesh. farhangsara. ir مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: